Kasslergratäng



4-6 port 

Det här behöver du:
8-10 st potatisar
400g vinmarinerad kassler
1gul lök
2st vitlök
5dl grädde
Salt
Svartpeppar
Riven ost 

Skala potatisen och skär i skivor. Finhacka löken och skär upp kasslern.
Använd en ganska stor form och smörj den.
Varva potatisen, löken, kasslern, svartpeppar, salt, pressa ner vitlök mellan varven.
Häll över grädden och låt den va inne ca 30-45min på 225grader. Ta ut den och lägg över osten och ställ in den i ca 15-30 min ha koll på att den inte bränns.
Ta ut gratängen och låt den stå i 10min innan det är dags att äta. 

Man kan också finhacka morot och purjolök och ha i gratängen om man känner för det.







Kommentarer
Postat av: Ronja

Mums! Det ska jag testa! :)

2014-05-13 @ 21:20:59
URL: http://ronjiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback